CATALUñA: El Síndic de Greuges estudia la supressió de les sortides i colònies escolars

Arran de les nombroses informacions aparegudes als mitjans de comunicació que anuncien que molts equips docents d’escoles públiques estan anul·lant les sortides i les colònies previstes durant el curs escolar com a mitjà de protesta per la supressió de l’horari de jornada intensiva al juny a les escoles, el Síndic ha decidit obrir una actuació d’ofici per investigar el cas.

 
El Síndic s’ha dirigit al Departament d’Educació per demanar el nombre de centres afectats, una valoració de l’adequació de la normativa vigent per garantir els drets de l’alumnat afectat i les mesures que preveu adoptar el Departament  per resoldre aquesta situació. El Síndic també ha demanat que el Departament valori sobre  la situació de desigualtat  entre els alumnes dels diferents centres pel que fa a participar en aquest tipus d’activitats i si hi ha alguna previsió per garantir la igualtat en l’accés.
 
El Síndic es proposa estudiar fins a quin punt la decisió dels equips docents de les escoles públiques de suprimir les sortides escolars, d’acord amb el principi de l’interès superior de l’infant, pot afectar el projecte educatiu dels centres i pot vulnerar el dret a l’esplai, al joc i a les activitats adequades reconegut per la Convenció de Nacions Unides sobre els Drets dels Infants.  A més, l’article 2.1 de la Llei d’educació de Catalunya (LEC) estableix que cal afavorir l’educació més enllà de l’escola i l’article 39 de la mateixa LEC reconeix el caràcter educatiu de les activitats de lleure.
 
 
 
FUENTE: Síndic de Greuges de Catalunya, España.